The Creative Penn

är en lite rolig skrivarblogg med mycket matnyttigt som jag nyligen hittat till.

http://www.thecreativepenn.com/

Den som letar här hittar också länkar till andra, lika matnyttiga ställen på nätet (jag börjar låta som Topchef, antagligen har jag varit hemma sjuk för länge och kollat ful-tv!).

Sajten är lite svårnavigerad, med massor av reklam, men om man ger den lite tid och klickar sig runt så finns det mycket att läsa. Den här till exempel:

http://www.deanwesleysmith.com/?p=8367

Ord och inga visor! Och sorgligt nog kan jag nog pricka in ett par-tre bulls-eyes för att kvalificera mig in i gruppen icke-skribenter…

Nu är det dags att stänga av internetet och börja skriva!!

 

2 Responses to “The Creative Penn”

  1. Camilla skriver:

    Har kollat in länken till Johanna Penns framgångshistoria. Intressant såklart och bra för självförtroendet att se att det går att lyckas och man bara vill lägga ner massor med tid på att bli en duktig marknadsförare på sociala medier (och har en bra bok såklart). Kändes som hon erbjöd en marknadsföringskurs på sidan ”Start here”. Men om man inte vill bli marknadsförare utan vill lägga ner mest tid på skrivandet. Vad är alternativen, muta en redaktör? skrivartävling?

    • Angelin skriver:

      Det är nog ganska tydligt att författarna själva måste sköta mycket av marknadsföringen även när de ligger på stora förlag. Men det finns författare som vägrar, och lyckas ändå. Ett känt exempel är Marian Keyes som på grund av psykisk ohälsa slutat ge intervjuer och ställa upp i media. Men det är klart, hon är redan ett namn! Kom ihåg att marknadsföringen framförallt ska ske innan och precis när boken kommer ut. Resten av tiden är det inte så stor idé. Och om man inte också skriver, så blir det ju inga fler böcker!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *